Daily Stories

«Τα πόδια της ήταν σαν τα πόδια των ελεφάντων». Η απίστευτη μεταμόρφωση της Μαρίας Κάλλας

Μία απίστευτα σκληρή κριτική έκανε την σπουδαία ερμηνεύτρια να αλλάξει ολοκληρωτικά την εικόνα της.

«Δεν ήταν ποτέ περιποιημένη. Ήταν πολύ σφιγμένη και οικονομικά, δεν είχε άνεση οικονομική. Η κοπέλα κοιτούσε πώς θα μπορέσει να ζήσει καλύτερα. Δεν ήξερε να ντυθεί, μην ξεχνάτε ότι υπήρξε και πάρα πολύ παχιά». Η φράση από το παρακάτω ντοκιμαντέρ για την Μαρία Κάλλας, δια στόματος μίας συμμαθήτριας της η οποία την γνώριζε από μικρό παιδί, ακούγεται τελείως παράδοξη, την ακούμε με δυσπιστία όταν φέρνουμε στο νου μας την λαμπερή ζωή, την κομψή εμφάνιση και το τεράστιο καλλιτεχνικό εκτόπισμα της γυναίκας που έμελλε να γίνει «η σημαντικότερη προσωπικότητα που πέρασε ποτέ από τον κόσμο της όπερας».

Κι όμως η Μαρία Κάλλας, το κορίτσι με την σπουδαία φωνή που όμοια της δεν έχει ξαναγεννηθεί μέχρι σήμερα, που ανέβηκε τα σκαλιά της επιτύχιας ένα-ένα με σκληρή δουλειά και πείσμα κάποτε δεν θύμιζε σε τίποτα την γοητευτική ντίβα που έμεινε στην ιστορία ως η μεγάλη υψίφωνος που έκλεψε την καρδιά του ισχυρού Αριστοτέλη Ωνάση στα μέσα της δεκαετίας του ’50.

Η Μαρία αρκετό καιρό πριν γίνει η σπουδαία Κάλλας ήταν ένα άχαρο κάπως ατσούμπαλο πλάσμα που σε καθήλωνε με τις φωνητικές της δυνατότητες, αλλά ταυτόχρονα είχε λάβει και πολλές αρνητικές κριτικές εξαιτίας της εμφάνισης της. Δεν διέθετε τα υπέροχα, πολυτελή ρούχα με την οποία την συνηθίσαμε αργότερα ενώ έτρεφε μία βαθιά αδυναμία στα γλυκά, ιδιαίτερα στα κέικ και τις πουτίγκες. Το αποτέλεσμα ήταν να έχει πάνω της αρκετά παραπανίσια κιλά, περίπου 30 περισσότερα από αυτά με την οποία την γνώρισε λίγα χρόνια αργότερα ολόκληρος ο πλανήτης.

Η Μαρία αρκετό καιρό πριν γίνει η σπουδαία Κάλλας ήταν ένα άχαρο κάπως ατσούμπαλο πλάσμα που σε καθήλωνε με τις φωνητικές της δυνατότητες, αλλά ταυτόχρονα είχε λάβει και πολλές αρνητικές κριτικές εξαιτίας της εμφάνισης της.

Η Κάλλας γνώριζε πως η εμφάνιση της θα μπορούσε να αποδειχθεί σοβαρά τροχοπαίδι για την καριέρα της.  Κι ακόμα κι αν δεν το είχε συνειδητοποιήσει απόλυτα μία πολύ σκληρή κριτική από έναν Ιταλό δημοσιογράφο το 1952, όταν είχε εμφανιστεί στην όπερα Αΐντα στη Βερόνα της Ιταλίας, την πόνεσε τόσο βαθιά που πήρε την απόφαση να αλλάξει ριζικά την εικόνα της.

«Η Κάλλας είναι τόσο παχιά ώστε με δυσκολία μπορούσα να ξεχωρίσω τα πόδια των ελεφάντων που ήταν πάνω στην σκηνή από αυτά της Αϊντα,» έγραψε τότε ο Ιταλός κριτικός όπερας και τα λόγια του ήταν μαχαίρι στην καρδιά της ερμηνεύτριας που έβαλε στόχο της ζωής της να κλείσει στόματα με την αλλαγμένη εμφάνιση της. Στο πλευρό της ήταν και ο τότε σύζυγός της, Τζιόρτζιο Μενεγκίνι, που έδωσε εντολή να αλλάξει τελείως το μενού της και την κράτησε μακριά από την μάνια της για τα γλυκά.

Παράλληλα η Κάλλας έκανε σκληρή γυμναστική σε καθημερινή βάση, ενώ επισκέφθηκε έναν εξιδεικευμένο γιατρό στο Παρίσι ο οποίος εφάρμοσε πάνω της ένα πρόγραμμα από ενέσεις και ηλεκτρικό μασάζ. Στο μεσημερανό της γεύμα η υψίφωνος κατανάλωνε πλέον μόνο φιλέτο κρέατος, ψάρι και λαχανικά, ενώ γυμναζόταν τόσο επίμονα που ακόμα κι όταν δυσκολευόταν να βγάλει μία δύσκολη άσκηση την επαναλάμβανε ξανά και ξανά μέχρι να τα καταφέρει.

Όταν η Κάλλας εμφανίστηκε το 1954 στην Σκάλα του Μιλάνου ήταν μία τελείως διαφορετική γυναίκα. 

Δες το βίντεο. 

Κάντε like στο Facebook